Verksamhetsservice

En effektivare administration ger mer tid till strategier och långsiktig utveckling av fastigheten. Vi erbjuder bostadsrättsföreningar tjänster inom juridik och administration. Med digitala möten, dokumenthantering och hjälp med GDPR blir det mer tid över till annat.

Effektivare arbete

Våra tjänster inom Verksamhetsservice förenklar det löpande arbetet och ger stöd kring administration, GDPR och juridik. Ett effektivare och mer hållbart arbete gör att ni som styrelse lättare kan sköta exempelvis dokumenthantering och planering. Tjänsterna inom Verksamhetsservice går att beställa var för sig.

Administrativt stöd

Med administrativt stöd får ni stöd att skapa en effektivare administration. Dokumenthanteringen blir organiserad och ni kan känna er säkra på att allt blir gjort i rätt tid och på rätt sätt. Ni får hjälp med behandling av styrelsemöten och dagordningar, årsstämmor, kallelser, arkivering och posthantering.

Juridiskt stöd

Med juridiskt stöd får ni assistans vid frågor om bland annat föreningsjuridik, underhållsansvar och uthyrning. Vid större ärenden, som exempelvis en juridisk tvist, rekommenderar vi att ni anlitar en jurist.

Kom igång med GDPR (för bostadsrättsföreningar)

Bostadsrättsföreningar omfattas av GDPR. Om en förening registrerar personuppgifter måste berörda personer bli informerade. Vi erbjuder ett startpaket för att komma i gång med GDPR. Det är ett tillfälligt erbjudande och kan anpassas efter din bostadsrättsförenings behov. Mer information om GDPR finns på portalen Mitt Riksbyggen.

Få prisförslag på de tjänster ni behöver

  • Välj bland färdiga tjänstepaket
  • Eller plocka ihop exakt de tjänster ni behöver
  • Vi återkommer med ett prisförslag för just er
Välj tjänster och få en offert