Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Riksbyggens webb. Om cookies på riksbyggen.se.

Ok
Stäng sök
2019-04-03, kl 07:40

Anders Tenggren ny chef för marknadsområde Rikskund inom Riksbyggens fastighetsförvaltning

Den 1 april började Anders Tenggren som ny chef för marknadsområde Rikskund på Riksbyggen. Anders Tenggren kommer närmast från Mälarenergi där han arbetat som affärsområdeschef för Energitjänster.

Marknadsområde Rikskund ansvarar för Riksbyggens uppdrag från kommersiella och offentliga fastighetsägare med fastigheter över hela Sverige. Exempel på uppdragsgivare är Ica Fastigheter, SEB Domestica, Statens Fastighetsverk och Svenska Bostadsfonden.

– Jag ser fram emot att tillsammans med mina medarbetare i marknadsområde Rikskund leverera långsiktiga och hållbara affärer till befintliga och nya kunder. Riksbyggen, med kärnvärden som nytänkande, långsiktighet, trygghet och samverkan, är ett företag som jag tror på och gärna vill arbeta i, säger Anders Tenggren.

Anders kommer närmast från Mälarenergi där han arbetat som affärsområdeschef för Energitjänster och erbjudit fastighetsägare energieffektiviseringstjänster. Tidigare har Anders bland annat arbetat för Dalkia och han är utbildad energiingenjör vid Mälardalens högskola.

Totalt förvaltar Riksbyggen 4 218 bostadsrättsföreningar med drygt 200 000 bostadsrätter och över 100 000 hyresrätter. Riksbyggen förvaltar även ett stort antal kommersiella och offentliga lokaler. Riksbyggen har förvaltningsverksamhet på 430 orter runt om i landet, från Trelleborg i syd till Karesuando i norr. Sammanlagt bor över en halv miljon människor i bostäder som Riksbyggen förvaltar.

För mer information:
Anders Tenggren, marknadområdeschef för marknadsområde Rikskund, 08-698 42 49
Anders.Tenggren@riksbyggen.se

Hela Riksbyggens verksamhet ska genomsyras av hållbarhet!
Riksbyggen arbetar med Agenda 2030 och ska bidra till att uppnå FN:s 17 globala hållbarhetsmål. Exempel:

Under 2018 utsågs Riksbyggen till det mest hållbara företaget i fastighetsbranschen enligt Sustainable Brand Index B2B.

Bilder