Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Riksbyggens webb. Om cookies på riksbyggen.se.

Ok
Stäng sök
2016-03-02, kl 09:00

Riksbyggen gläntar på dörren på Stockholms torg

Riksbyggen fortsätter sitt framgångsrika kampanjkoncept ”boenden som överraskar” med en ny satsning på Stockholms torg: #rödadörren. Vid tre tillfällen i mars får alla nyfikna Stockholms flanörer möjligheten att glänta på dörren och låta sig överraskas.

Riksbyggen fortsätter sitt framgångsrika kampanjkoncept ”boenden som överraskar” med en ny satsning på Stockholms torg: #rödadörren. Vid tre tillfällen i mars får alla nyfikna Stockholms flanörer möjligheten att glänta på dörren och låta sig överraskas.

Bakom varje lägenhetsdörr finns en överraskning. Det menar Riksbyggen som tar idén till gatan och bjuder Stockholms torgflanörer på goda överraskningar under tre helger på rad: sportlovet, inför Melodifestivalen och till Påskhelgen.

- Det blir ett lite annorlunda sätt för oss på Riksbyggen att möta Stockholmarna och en möjlighet för oss att berätta både om vår service och kommande bostadsprojekt, säger Mathias Sandberg, marknads- och försäljningschef på Riksbyggens affärsområde Bostad i Stockholm.

Redan förra året startade Riksbyggen med ”boenden som överraskar”, i form av en mobil cykelverkstad, för att överraska cyklister med bra cykelservice. Den mycket uppskattade ”cykelpopupen” kommer att köras även under våren 2016. I årets nya kampanj får Stockholmarna möjligheten att ringa på den röda dörren och få en överraskning. Den röda dörren kommer att finnas på tre av Stockholms mest folkkära torg i mars:

  • 5 mars, Norrmalmstorg
  • 15 mars, Stureplan
  • 19 mars, Medborgarplatsen

Riksbyggen har nyligen antagit en ny strategisk inriktning som bland annat innebär en kraftigt ökad bostadsproduktion och att skapa hållbara och attraktiva boenden för alla. Detta för att vara med och bidra till en lösning på den svåra situation som råder på bostadsmarknaden idag, inte minst i Stockholmsregionen.

Följ kampanjen i sociala medier på #rödadörren

Bildtext: Kampanjen marknadsförs bland annat med dagspressannonsering i form av en dörr "på fel ledd".

För mer information:

Mathias Sandberg, marknads- och försäljningschef Riksbyggen, 08-553 635 11
mathias.sandberg@riksbyggen.se

Bilder