Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Riksbyggens webb. Om cookies på riksbyggen.se.

Ok
Stäng sök
2016-08-19, kl 09:30

Riksbyggen satsar på TV-reklam och rörlig media

Snart är det premiär för Riksbyggens nya reklamfilmer som kommer att sändas både i TV och gå ut i digitala kanaler. Den första filmen rullar nu på måndag den 22 augusti i TV4 Nyhetsmorgon.

Snart är det premiär för Riksbyggens nya reklamfilmer som kommer att sändas både i TV och gå ut i digitala kanaler. Den första filmen rullar nu på måndag den 22 augusti i TV4 Nyhetsmorgon.

– Syftet är att nå fram med ett budskap som berör människor och bygger Riksbyggens varumärke. Riksbyggen är en långsiktig samhällsutvecklare som både producerar hyres- och bostadsrätter samt är en av Sveriges största fastighetsförvaltare. Film talar till flera av våra sinnen och har förmågan att engagera, säger Britta von Schoultz, kommunikationschef på Riksbyggen.

Kampanjen drar igång 22 augusti och kommer gå under vecka 34-36 och vecka 41-42. Parallellt med TV-reklamen kommer filmerna att synas i ett flertal digitala kanaler. Filmerna bygger på snabba ögonblicksbilder från vardagen hos Riksbyggens kunder. Det blir en morgonfilm, en mitt-på-dagenfilm och en kvällsfilm.

– Målgruppen är både kunder och markägare/politiker och målet med höstens kampanj är att vi vill att fler väljer Riksbyggen och att fler får ökad kännedom om oss, säger Britta von Schoultz.

Filmerna kommer att visas under tre tillfällen på dagarna; morgonen, mitt på dagen samt kvällen. Byrå bakom filmerna är YouMe Agency, produktionsbolag är Storyfire och mediebyrå är AdOn.

Ta en titt på filmerna redan nu!

För mer information:

Britta von Schoultz, kommunikationschef Riksbyggen, 08-698 42 48
Anna Kollin, marknadsstrateg Riksbyggen, 08-698 41 39

Bilder